keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Blogiviikko: Questions and Answers

Blogiviikon kolmas päivä pärähti käyntiin ja tänään vastaillaan muiden blogiviikolla mukana olevien bloggaajien kysymyksiin. Kysymyspostausta siis tiedossa ja lisäinformaatiota ajatusmaailmasta, heh!
Lue lisää viikostamme esittelyDay 1Day 2 postauksista.

6.4.20133

Missä kuussa olet syntynyt? Helmikuussa

Oletko täysin suomalainen? Kyllä vain, vaikka sukujuuret eivät olekaan täysin suomalaiset. Minulla on muun muassa riikinruotsalaisia sukulaisia, jotka asuvat Ruotsissa ja puhun heidän kanssa pääasiassa vain ruotsia.

Onko sinulla lempinimiä? Pikku Myy, Sluibi, Panda, Nuppu, Roope ja mitä näitä nyt on. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Onko sinulla sisaruksia?
 Ei ole. Olen perheen ainoa prinsessa.

Tupakoitko? En tupakoi.

Käytätkö alkoholia?
 Satunnaisesti. Lähinnä ruuan kanssa lasi, pari viiniä.

Seurusteletko? Sinkkuelämää viettelen.

Kuinka pitkä olet?
 156 cm.

Haluaisitko olla pidempi?
 En todellakaan. Olen tosi tyytyväinen näihin sentteihin ja parhaat jutut tulee pienessä paketissa. ;)

Oletko allerginen jollekin? Mille? Kyllä vain olen. Tomaatille, paprikalle, katu- ja siitepölyille sekä ruusuille.

Oletko minkäänvertaa ekoihminen? Kyllä olen, ainakin vähän. Ostan lähes kaikki vaatteeni kirpputoreilta ja varmasti myös etsin kodin sisustustekstiilejä kirppiksiltä, kun sen aika koittaa. Pyrin myös syömään kotimaista lähiruokaa, ettei ruuan kuskaaminen rasita niin paljoa ympäristöä ja tiedän tasan mitä syön.

Oletko tarkka ulkonäöstäsi? Vähän riippuu. Mulle on ihan sama miltä näytän koulussa, vaikka olisinkin rekan alle jääneen hanhen näköinen eli siis kouluun voi mennä lökäreissä, hiukset nutturalla ja ilman meikkiä. Mutta jos taas menen töihin, kokouksiin, lähden kavereiden kanssa ulos tai muuta vastaava niin silloin pitää olla meikin tiptop, kivat vaatteet päällä ja hiukset jotenkin järkevästi laitettuna. Eli kyllä oon tarkka ja toisaalta taas en ole tarkka.

Minkälaiset aamurutiinit?
 Kouluaamuina herätys miljoonan torkuttamisen jälkeen, äkkiä vaatteet päälle, hampaiden pesu, aamupala naamaan ja juosten bussille. Vapaapäivinä nukun niin pitkään kuin nukuttaa sekä yleensä tsekkaan blogin ja kommentit eka herättyäni läpi. Ehkä kirjoittelen postauksen, jonka jälkeen painelen suihkuun ja kaunistautumaan -meikit naamaan, hampaiden pesu sekä vaatteet päälle ja rauhallisesti ulos kaupungille tai muualle. Syön tottakai aamupalankin tuossa jossain välissä. Työpäivinä menee noiden vapaiden ja kouluaamujen väliltä nuo rutiinit.

kevät2

Onko sinulla haaveita? Tietysti on. Olisi kivaa saada hyvä ja mieluisa opiskelupaikka, löytää oma nätti, kiva koti, hyvä mies, auto ja niin edelleen. Tietysti perustaa jossain vaiheessa perhe ja tuntea itsensä rakastetuksi. Saada hyvä vakituinen työ ja omistuskämppä. Terveyttä ja hyvinvointiakin tietysti haluaa ja toivoo aina. 

Missä haluaisit asua? (kaupunki, maa ja millaisessa talossa)
 Apua, mikä kysymys. Mä haluaisin asua vaikka missä! Mut ehkä ykkösjuttu olisi asua Jenkeissä, Californiassa –ehkä Los Angelesissa ja ihanassa valkoisessa huvilassa, jossa olisi paljon terasseja ja parvekkeita, uima-allas, tenniskenttä, iso olohuone, josta aukeaisi kivat näkymät kaupungille ja tietty maailman paras keittiö, koska keittiö on kodin sydän.

Asetatko itsellesi usein tavoitteita? Aina siis ihan aina mulla on joku tavoite. Välitavoite ja päätavoite step by step. Pikku hiljaa kohti tavoitetta niin silloin sen voi saavuttaa.

Miksi aloitit bloggaamisen? Olen pitänyt blogia jostain 12- tai 13-vuotiaasta asti, joten on hyvin luontevaa, että jatkan rakasta harrastusta. Tosin mulla on ollut tähän mennessä vissiinkin 3 blogia eli ensimmäinen Steps on the sand, jota ei enään bittimaailman kätköistä löydy, Take a moment of my life, joka on vielä tallessa ja esillä. Nyt tämä on uusin ja varmasti pysyvin blogi, sillä koen tämän olevan just se mun juttu. Tykkään kirjoittamisesta, kuvaamisesta, vaatteista, elämästä, ruuasta ja muusta. On kivaa jakaa myös muille paloja elämästä niin blogi on siihen aika kätevä keino. Haluan myös saada keskustelua aikaan ja purkaa tuntemuksia.

morning

Onko sinulla ärsyttäviä luonteenpiirteitä? On varmasti. Olen tosi jääräpäinen ja välillä tulee jankutettua tosi pienistä asioista eli saatan jankata päiväkausia ihan turhasta asiasta. Mulla on myös tosi lyhyt pinna eli suutun helposti ja pitkästyn asioihin aika nopeasti. 

Mistä luonteenpiirteistäsi pidät erityisesti? Varmaan tykkään eniten mun hupsusta huumorintajusta ja sen tuomasta rentoudesta. Heitän ihan pelleä juttua aina kavereiden kanssa ja oon varmasti se porukan äänekkäin.

Koetko olevasi jotenkin erilainen kuin muut ikäisesi? Kai mä vähän outolintu olen, koska mulla on noita luottamustoimia ja kokouksissa ravaan aika useasti. Oon myös nuorin monessa työryhmässä ynnä muissa jutuissa eli joudun joskus olemaan aikuinenkin pellen teinin sijasta. Enkä oikeen jaksa juhlia hirveästi niin kuin muut ikäiseni.

Pystytkö keskustelemaan mielipideasioista järkevästi? Tietty pystyn. Ihmisillä pitää olla erilaisia mielipiteitä ja näkökantoja asioista. Se on vain rikkautta eikä tää maailma niin pyöris, et kaikki ajattelis samalla tavalla tai no ehkä silloin ei olis sotia, kärsimystä yms., mutta aika absurdi ajatus, että kaikki ajattelis samoin. Ihan hyvä, että voi kertoa ja jakaa mielipiteitä sekä keskustella niistä.


DSC_0649

Mihin kaikkeen uskot esim uskonnot/yliluonnolliset jutut?
 Kuulun kirkkoon ja kai mä johonkin uskon, mutta sen enempää en halua mun uskontoa puida. Olen tosi taikauskoinen. Luen horoskooppeja ja esimerkiksi pelipäivinä mun pitää kaikki tehdä aina rutiinilla -sitä ei voi muuttaa.

Minkälaisia ihmisiä ihailet?
 Ihailen ihmisiä, jotka on saavuttanut asioita omilla ansioillaan. Mun mielestä ei ole hienoa eikä millään tavalla arvostettavaa, jos joku menee esimerkiksi julkisuudenhenkilön kanssa naimisiin ja nousee näin julkisuuteen. Ihailen ihmisiä, jotka on selvinnyt koulukiusaamisesta, masennuksesta, vaikeista sairauksista. Ihailen urheilijoita, näyttelijöitä, laulajia, joille on sanottu ettei heistä ikinä tule mitään, mutta uskomalla itseensä he ovat maailman huippuja.

Teetkö päätökset enemmän järjellä vai tunteella?
 Menee aika fifty-fifty. Yleensä pyrin tekemään päätökset tunteella ja sydämellä, koska niin tekee oikeasti parhaat päätökset eikä tule kaduttua, että mitä tuli tehtyä. Toki järkeilläkin pitää ja raha-asiat, opiskelujutut jne. pyrin tekemään sekä päättämään järjellä.

Minkälaisten ihmisten kanssa sinun on helpoin ystävystyä? Avointen, rempseiden, puheliaiden ja luotettavien. Sen ihmisen on ansaittava mun luottamus heti ensikohtaamisella, jotta voin ystävystyä.

Oletko spontaani: voitko lähteä yhtäkkiä matkalle kaverin ehdotuksesta vai haluatko suunnitella kaiken hyvin etukäteen? Hahaa!! Mä oon tosi spontaani! Lähden matkalle heti, jos joku ehdottaa asiaa tai vaikka hot joogaamaan, crossfittaamaan tai ihan mitä vain. Oikeasti!

Millainen shoppailija olet? Oletko pihi, tarkka vai ostatko helposti uusia vaatteita?
 Mä shoppailen aika vapaasti eli kai mä ostan aika helposti uusia vaatteita ja asusteita. Tosin ostan suurimman osan kaikesta kirpputoreilta, joten en todellakaan maksa täyttä hintaa yleensä koskaan vaatteistani. Oon tosi pihi, jos mun pitää ostaa jokin uusi vaate, vaikka 30€ maksava paitapusero tai 8€ maksavat uudet aurinkolasit. Mietin pitkään ostanko vaiko enkö. 


DSC_0632

Mikä on lempiherkkusi?
 Korvapuustit ja kanapasta

Kuka on lempikirjailijasi tai/ja lempikirjasi?
 En oikeestaan lue kirjoja, mutta lempikirjailija on varmaan Kira Poutanen ja lempikirjat on tällä hetkellä Fifty Shades trilogian kirjat.

Kuka on lempilaulajasi? Aarght kuuntelen kaikkea sekaisin, ihan sillisalaattina. Jos joku on heitettävä niin vaikkapa Jenni Vartiainen.

Kaunein suomenkielinen sana?
 Äiti

Aasi, apina vai ankka?
 Apina, koska olen itse aikamoinen monkey.

Onko sinulla lempimukia? Millainen se on? Mulla ei ole lempimukia, mutta lempilasi. Se on semmonen kirkas, missä ylälaidassa on joku saksalainen mehumainos. Käännettiin se joskus mukaan mun koulukavereiden kanssa Berliinistä lentokentältä, kun tuoremehu maksoi 5€ -siis VIISI EUROA. Ajateltiin, että se lasikin kuuluu siihen hintaan. Tulee hyviä reissumuistoja mieleen.

hmlöysä2

Hassu lapsuusmuisto?
 No en ollut ihan lapsi enään silloin, mutta vuonna 2006 tipuin viiden tähden hotellissa Itävallassa vaatteet päällä uima-altaaseen ja rahnustin läpi hotellin märissä vaatteissa huoneeseemme. Jälkeeni jäi komea vesivana kokolattiamattoihin

Millainen olit lapsena? Rasavilli, spontaani, järjettömän sosiaalinen ja puhelias. Usein myös pikkuvanha. Kiikuin aina puissa pää alaspäin ja juoksentelin pitkin metsiä. Painin naapurin poikien kanssa meidän pihatiellä ja niin edelleen. Villi lapsi.

Mikä oli elämäsi iloisin tapahtuma/asia?
 Varmaan se, kun sain ensimmäisen lemmikkini Miisun 8-vuotiaana. Miisu edelleenkin elelee meillä perheen ainoana kissana ja lemmikkinä.

Mikä oli elämäsi surullisin tapahtuma/asia?

 Isovanhempien sairastuminen.

Elämäsi vastoinkäymiset? Ääh en halua surkutella, mutta varmaan koulukiusaaminen ja se, kun loukkaannuin jääkiekossa niin pahasti, että jouduin lopettamaan. En myöskään ole päässyt aina kouluihin jonne olen halunnut.


Salla_imurikuvaus_06
(c) Kyösti Isosaari
Jos voisit muuttaa itsessäsi jotakin niin mitä muuttaisit? (luonne, ulkonäkö, ihan mikä vaan :D)
 Olen aika tyytyväinen itseeni. Mä olen mä ja tällainen musta on tullut niin enpä oikein muuttaisi mitään. Haluaisin ehkä suuremmat silmät, mutta ei nekään ole välttämättömät. En siis muuttaisi mitään.

Jos voittaisit lotossa miljoona euroa, mitä tekisit rahoilla?
 Ostaisin asunnon itselleni ja toisen mummolleni hissitalosta, jossa hänen olisi helpointa liikkua ja elää. Kolmannen kämpän ostaisin sijoitusasunnoksi. Ostaisin itselleni auton ja matkustelisin jonkin verran. Shoppailisin tietysti ja järjestäisin ystävilleni mukavat juhlat. Loput rahoista sijoittasin tuottaville tileille ja osakkeisiin.

Jos osaisit laulaa, soittaa piano tai soittaa viulua täydellisesti, minkä taidon valitsisit ja miksi? Haluaisin osata laulaa täydellisesti. Musta olisi vaan siistiä olla tosi hyvä laulamaan niin, että voisin esiintyä missä vain, milloin vain eikä nolottaisi ollenkaan. 

Jos kirjoittaisit kirjan niin mistä se kertoisi? Se olisi varmasti mun elämäkerta eli kertoisin siitä mitä elämässäni olen puuhaillut ja paljastaisin herkullisia salaisuuksia kulissien takaa.

Kolme asiaa jotka ottaisit mukaan autiolle saarelle?
 Tulitikut, kumiveneen ja toooooositoooooosi paksun kirjan.

blogiinsalla
(c) Soile Ukkonen/Studio Sole
Mitä odotat eniten juuri nyt?
 Varmaan eniten odotan mun valmistujaisia, jee!!

Mikä sai sinut viimeksi nauramaan?
 Mun ja mun yhden parhaimman kaverin tosi tyhmät jutut. 

Mikä sai sinut viimeksi itkemään?
 Väsymys.

Asia, jota kadut?
 En kadu mitään. Miksi katua turhaan, sillä mennyttä ei saa muutettua enään ja ainakin itseäni naurattaa kaikki vanhat kommellukset.

8 kommenttia:

  1. Oho mitä malleilukuvia sulla onkaan! Siisti toi siivouskuva :D Onks siitä jotain tarinaa olemassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh kiitos! :) Siis joo teen mallintöitä jonkin verran lähinnä suoraan lehtitaloille, valokuvaajille ja kuvapankeille, koska oon niin halvempi eli vien tavallaan toimistomallien töitä, jotka on erinäisten toimistojen listoilla ns. 'ammattilaisia'. Tuo kuva on ollut Tekniikan Maailman kannessa 08/13 lehdessä ja joku kuva tuosta setistä oli myös sisäsivulla. Oon tehnyt 2 vai 3 kansikuvaa ja kuvituskuvia. Nyt oon mallina yhdessä näyttelyprojektissa. :)

      Poista
  2. eritän heino blokki itse olen iloinen ja avulias <3ystävälinen ja otan muut <3huomion ja Pidän ruoanlaitosta.

    VastaaPoista
  3. Jotenkin samaistuin tuohon sinun huumorintajuun :D Itsekin osaan välillä olla varsin kovaääninen pelle XD Minullakin ehkä hiukan samanlainen suhtautuminen tuohon ulkonäköön: koulussa voi olla hieman räsyisen näköisenä mutta töihin en missään nimessä menisi sottaisena! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon sellainen poikatyttö vai tyttöpoika. Hitto, kun en osaa tota määritelmää oikein, mutta kuitenkin siis tosi poikamainen, vaikka ehkä blogi ja ulkomuoto antaa muuta ymmärtää. Tuun miesten kanssa yleensä paremmin toimeen kuin naisten, jos en tee asioista liian hankalia. :D Poikien kanssa tulee heitettyä läppää ja oltua se tosi kovaääninen pelle. Okei, kyllä tyttöporukoissakin homma toimii, mutta vain niissä harvoissa ja hyvin toimivissa porukoissa, joissa ei toista sorreta. :) Joo kouluun ei mitään väliä, mutta töissä sillä ulkonäöllä onkin sitten enempi merkitystä. :D

      Poista
  4. Tosi kivoja kuvia sulla tässä!:) Mullakin on ruotsalaisia sukulaisia ja nyt kyllä toivois, että olisi ite kaksikielinen,niin se puhuminen onnistuis aina vähän helpommin..:-D Kiva idea muuten tää blogiviikko!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Ruotsi on tosi helppoa, jos asennoituu siihen positiivisesti tai ainakin mun mielestä. En ollut koulussa mikään hyvä ruotsissa, mutta kyllä sitä ihmeellisesti tuolla maailmalla vääntää ihan ymmärrettävästi. Kaikki kielioppivirheet eivät olekaan niin maailmaa kaatavia tuolla puhuessa ja kirjoittaessa, koska natiivitkaan ei osaa kieltä täydellisesti. :)

      Poista

Kommentit piristävät päivää ja ilman palautetta ei voi parantaa, kiitos! ♥