tiistai 29. lokakuuta 2013

Hockey weekend!

biljett
sumuhki3 sumuhki2 sumuhki sumuhki4
peliliput
hiukset11

Hej på dig kaukalon laidalta! Syyslomaviikko meni lähinnä kotona nukkuessa -kyllä, olisin jo ihan valmis jäämään lomalle uudestaan. Viimeinen viikonloppu syyslomasta vierähtikin enemmän ja vähemmän leppoisissa tunnelmissa jäähallilla. 

Osa teistä lukijoista varmasti tietääkin jo sen, mutta mulla on suuri rakkaus jääkiekkoa kohtaan. Olen itse pelannut lätkää niin kauan kuin muistan ja nyt 'aktiiviuran' jälkeen käyn höntsäilemässä jäällä sekä valmentamassa kiekkokouluja. Onhan tässä vuosien varrella tullut tuomaroitua, oltua toimitsijana ja toimistotätinä. Jääkiekon kautta mulle on syntynyt elinikäisiä ystävyyssuhteita, joista en luopuisi mistään hinnasta -tosin toisia kavereita näen todella harvoin, sillä asuinpaikkakuntiemme välillä on liikaa matkaa.

Päätin siis suunnata lauantaina Espooseen katsomaan parhaan kaverini peliä, sillä näen kyseistä herraa aivan liian harvoin juurikin tuon välimatkan takia ja onhan se kiva aina välillä käydä tsemppaamassa kaveria kaukalon laidalla. Sitä paitsi onhan Oulun Kärpät ollut yksi suosikkiseuroistani ihan lapsesta asti. No alkumatkasta onnistuin lirimään aikatauluni ja myöhästymään junasta joka a) olisi ollut halvempi ja b) olisin ehtinyt ajoissa perille Matinkylään. No seuraavaan junaan, joka oli tuplat kalliimpi ja ehdin vasta toiseen erään, great! Olen maailmanmestari myöhästelyssä. Loppujen lopuksi päädyin onnellisesti istumaan jäähalliin ja seuraamaan aika värikästä sekä vauhdikasta matsia. Tosin Kärpät hävisivät ottelun, joten ei siitä sen enempää...

Kun pääsin takaisin Helsingin keskustaan oli hirvittävä sumu. Päätin kuitenkin kokeilla melko uuden minijärjestelmäkamerani kykyä kuvata pimeässä ja sumussa. Yllätyin oikeasti positiivisesti, sillä räpsin kuvia automaattiasetuksilla ja sisällä tuo kamera ei oikein loista pimeällä kuvatessa, vaikka käyttäisikin hämäräasetusta. Mun mielestä nuo sumukuvat oli jotenkin tosi kiehtovia ja makeita, joten ajattelin tunkea ne tänne teidänkin iloksi. Harmi ettei mulla ollut asukuvaajaa tai kaveria mukana niin en saanut hienoja sumuisia kuvia tänne outfitista.

Sunnuntaiaamuna menin koutsaamaan omaa kiekkokoulun ryhmää ja olin vähän selkä seinää vasten, sillä jäälle ei pitänyt mun lisäksi tulla ketään muuta valmentajaa. Meidän ryhmässä on siis noin 35 - 50 lasta. Olin suunnitellut treenit yksin vedettäviksi, mutta onneksi mulle tulikin apuvalmentaja paikalle. Meni kyllä treenit vähän sössimiseksi, sillä itse vihaan kiekonkäsittelyn opettamista (en ole itse mikään kiekollinen pelaaja) ja nyt oli pakko opettaa.. Samoissa treeneissä piti valita lapsia, joita siirretään toisiin ryhmiin eli nostetaan parempiin tai tiputetaan huonompiin taitotason mukaan. Henkilökohtaisesti vihaan tällaista erittelyä ja päätöstentekoa, koska noi lapset ovat vielä niin pieniä. Toki samantasoista ryhmää olisi helpompi ohjata, mutta toisaalta tasoerojen ansiosta pelaaja voi kehittyä. Toisekseen ärsyttää ne vanhemmat, jotka raahaa lapsensa väkisin jäälle ja lapsesta näkee ettei se nauti yhtään.. Aarght!!! Joskus siis jääkiekkokin voi olla aika p*ska laji.

Jäältä sitten lähdettiinkin koko perheen voimin ajelemaan Hämeenlinnaan päin ja katsomaan jälleen mun parhaan kaverin peliä. Joskus on ihan kivaa tehdä reissuja perheen kanssa. Hämeenlinnassa puhelin alkoi kilisemään mukavaan tahtiin, kun vanhat pelikaverit ja tutut laittoivat viestiä ''Ootko Hämeenlinnassa? Ihan, kun oisin nähnyt sut!''. Tottakai mä olin ja törmäilin entisiin treenirinkiläisiin sekä muutamaan muuhun tuttuun. Tästä pelistä onneksi Kärpät veivät nuoruuden vimmalla voiton. Kotimatkalla käytiin sairaalalla moikkaamassa mummoa ja onneksi mummo alkaa olla ripeämmässä kunnossa, kun aikoihin.

Tosissaan viikonloppuna myös tukka sai uuden kuosin! Taas kerran hiukseni olivat rakkaan Aarnin käsittelyssä ja yritettiin tasoittaa kesän haalistamaa väriä Keunen mokan värisellä värillä. Aika tasainen siitä tuli. Leikattiin myös latvoista aika paljon pois kulunutta, kaksihaaraista, haurasta hiusta -kiitos siitä etten ole leikkauttanut hiuksiani yli vuoteen... Aarni myös halusi ohentaa kuontaloani, sillä mulla hiusta vain kasvaa ja kasvaa. Nyt on kyllä aika kalju olo, mutta mitä mieltä olette? ;)


2 kommenttia:

Kommentit piristävät päivää ja ilman palautetta ei voi parantaa, kiitos! ♥